vrijdag 1 maart 2019

75. Nieuwe bijeenkomst(en) hoge myopie en de tweede verjaardag van mijn blog.






Door de succesvolle bijeenkomst van vorig jaar had ik besloten om deze dit jaar opnieuw te organiseren. Op een jaar tijd is er heel wat gebeurd en ontstond ook de groep die Gerlof oprichtte, oogvereniging hoge myopie. Daar vonden ondertussen al 90 lotgenoten hun weg naartoe. Een heel gezellige groep waar iedereen zijn ei kwijt kan met vragen en/of ervaringen. 
Samen met Gerlof en Anne staken we onze koppen bij elkaar om een nieuwe bijeenkomst te plannen. Algauw bleek dat de afstand voor zowel Belgen als Nederlanders binnen een aanvaardbare reistijd te houden moeilijk werd. Daarom besloten we om niet één maar wel twee bijeenkomsten te organiseren. Zo willen we iedereen de kans bieden aanwezig te zijn. Gerlof en Anne zochten een geschikte plaats in Nederland, ik nam België voor mijn rekening.
De eerste vindt plaats in de gebouwen van het Vlaams oogpunt (Licht en Liefde, VeBeS VZW)  Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent, op 4 mei 2019 van 13u30 tot 17u, op 350m van het station, waar ik jullie heel graag ontvang. 

De tweede samenkomst is gepland op 18 mei in de lokalen van ‘Het Rode Kruis’ Koningsweg 2 3582 GE Utrecht van 10u30 tot 16u, onder leiding van Gerlof. 

Onderstaand vinden jullie een link waar je je kan inschrijven via de groep op facebook  oogvereniging hoge myopie, er wordt je dan een uitnodiging gestuurd. Mensen die niet over facebook beschikken kunnen altijd een mailtje sturen naar : advhogemyopie@telenet.be met de vermelding waar ze graag willen deelnemen. Wie er maar niet genoeg kan van krijgen, of toch graag een persoonlijk woordje voert met iemand van over de grens mag natuurlijk naar beide bijeenkomsten komen. Ook partners zijn meer dan welkom, net als ouders van kinderen met een hoge myopie. De bijeenkomsten zijn gratis.
Dank aan iedereen die hiertoe bijdroeg en speciaal aan de mensen van ‘Het Rode Kruis’ en ‘VeBeS VZW (Licht en Liefde)’die de locaties ter beschikking stellen. Eveneens aan de Oogvereninging die voor budget zorgde voor Nederland (een tip voor Vlaanderen trouwens). Voor Gent zorg ik hier voor iets lekkers bij de koffie of thee. Indien er nog mensen zich geroepen voelen om vlug iets uit hun oven te toveren, meer dan welkom! 


Vandaag viert mijn blog zijn tweede verjaardag. Het moment dat ik besloot om mijn verhaal te delen kende ik geen enkele lotgenoot. Dankzij de sociale media ziet het er nu helemaal anders uit. De blog kreeg ondertussen 28.000 bezoekers over 78 landen. Mijn  facebookpagina : Hoge Myopie houdt het op 148 volgers. Iets wat ik twee jaar geleden nooit had durven dromen. Ik vind het nog steeds heel leuk en ben blij er ondertussen de eveneens gedreven Gerlof bij te hebben. Samen met hem en hopelijk nog vele andere hoop ik toch een verschil te kunnen maken…
Bedankt aan iedereen voor de mooie reacties, zowel hier als op mijn pagina : hogemyopie en de besloten groep : oogvereninging hoge myopie.
Ik hoop heel veel van jullie te mogen ontmoeten op zowel  4 mei als op 18 mei.
Graag wil ik ook nog even de nieuwe blog van Anne Niesen vermelden. Ook zij gaat ervoor. Ze schrijft haar blog in het Duits, de moedertaal van Anne, maar het is zeker de moeite waard. (Google Translate kan je een eind op weg helpen) Ga even een kijkje nemen op : Sehheldin  (Anne is perfect tweetalig dus reacties kunnen zeker in het Nederlands gemeld worden)

Anekdote : Vorig jaar was ik toch wel een beetje zenuwachtig bij de aankomst op de eerste bijeenkomst. Toen mijn man en ik de deur openden zaten al twee mensen geduldig te wachten. Mijn man had een plateau met taart in zijn handen die blijkbaar toch wel groot genoeg was om volgende reactie uit te lokken : 'Nou Herman, stop die broodtrommel maar gauw weg, er komt iets lekkers binnen.' Ik hoop in ieder geval dat ze de taart bedoelde.


Mijn facebookpagina : hogemyopie
De nieuwe besloten groep : oogvereniging hoge myopie.
Een samenvattend document met nuttige links door Gerlof (zowel voor België als Nederland) Mensen die deze lijst nog kunnen aanvullen zijn meer dan welkom om dit te melden. Bij het klikken op deze link kan je de lijst downloaden.

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je jubileum Anja! Bedankt voor het delen van je ervaringen! Een inspiratie voor velen, ook voor mij. Ik kijk uit naar de nieuwe afleveringen. Gerlof du Bois

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gerlof. Heel fijn met je samen te mogen werken! Ik hoop dat we nog heel wat kunnen realiseren samen.

      Verwijderen